Czy marketing zapachowy wystarczy?

Czy marketing zapachowy wystarczy?

1 października, 2016 Biznes 0

Niedawno założyłam swój własny biznes. Nie było łatwo, ale jakoś się udało. Zawsze marzyłam, żeby mieć swoje małe biuro świadczące różne usługi, o których jednak nie będę się tu dzisiaj rozpisywać, bo chcę poruszyć inny temat. Chodzi o to, że ruszyłam z przedsiębiorstwem, zaczęłam jakieś tam pieniądze zarabiać, ale wiem, że nie można spocząć na laurach, więc chcę się dalej rozwijać.

Marketing zapachowy w biurze

marketing zapachowyCzytałam sporo artykułów ostatnio na temat tego, czym jest skuteczny marketing zapachowy i do głowy mi wpadło, że fajnie byłoby przestrzeń mojego biura poddać procesowi, który nazywa się aromatyzacja. Myślę, że to mogłoby trochę pomóc na nastawienie potencjalnych klientów. Czytałam nawet jakieś wyniki badań związane z tym tematem i właśnie tam twierdzili, że aromamarketing może sprawić iż ludzie będą się lepiej czuli w danym pomieszczeniu, a na skutek tego będą też od razu milsi. No jestem ciekawa czy to tak działa. Ja zawsze myślałam, że wystarczy sama neutralizacja zapachów. Sądziłam, że jak będzie pachniało ani to ładnie, ani brzydko, to już będzie ok. Nie w głowie mi było, że można te różne wonie i aromaty wykorzystać także w celu wpływania na zachowania klientów. Cóż, to był dla mnie wspaniały news i postanowiłam to wykorzystać. Pewnie jednak ta moja aromatyzacja będzie musiała trochę poczekać, bo na razie nie bardzo mnie na nią stać. Biznes działa bardzo niedługo. Nie mam obecnie środków na jakieś drogie działania marketingowe, a tym bardziej na to, aby kupować jakieś kompozycje zapachowe. Musi mi wystarczyć taka promocja, jaką mam.

Muszę jednak przyznać, że neutralizacja zapachów to po prostu jest dbanie o to, aby nieprzyjemne wonie nagle nie wiadomo skąd się nie pojawiły, psując nam reputację. Takie zabiegi nie dają nam jednak dodatkowych atutów, takich asów w rękawie. W przyszłości więc na pewno postaram się zdziałać coś więcej w temacie zapachów.