Zdobądź klientów dzięki aplikacji mobilnej b2b

Zdobądź klientów dzięki aplikacji mobilnej b2b

6 kwietnia, 2017 Technologia 0

Pojęcie mobile commerce (M-commerce) liczy sobie już 20 lat. Zostało ono stworzone w 1997 roku przez Kevina Duffeya podczas otwarcia Global Mobile Commerce Forum. W jego zamyśle miało oznaczać „dostarczenie możliwości handlu elektronicznego bezpośrednio do konsumentów w dowolnym miejscu, za pośrednictwem technologii bezprzewodowej”.

Od tamtego czasu aplikacje mobilne b2b podbijają rynek

mobilna aplikacja b2bMoże się to wydać niezwykłe, ale w Kenii transfer pieniędzy odbywa się głównie za pośrednictwem telefonów komórkowych. Była to inicjatywa firmy o nazwie Safaricom. Obecnie firmami uczestniczącymi są w tym programie są Safaricom i Airtel. Usługi telefonii komórkowej w Kenii są zaś obecnie świadczone przez dwie spółki pod firmami M-PESA i Airtel Money. Podobny system zwany MobilePay jest obsługiwany przez Danske Bank w Danii od 2013 roku. Od połowy 2015 roku zyskał on znaczną popularność wśród około 1,6 miliona użytkowników. Inny podobny system zwany Vipps został wprowadzony w Norwegii w 2015 roku. Dodajmy, że mobilna aplikacja b2b może mieć również inne zastosowania, by choćby wspomnieć rozwój technologii związanych z ticketingiem. Technologia biletów na komórki może być  wykorzystana do dystrybucji kuponów, kuponów i kart lojalnościowych. Te elementy są reprezentowane przez wirtualny token, który jest wysyłany do telefonu komórkowego. Klient prezentujący telefon komórkowy z jednym z tych żetonów w punkcie sprzedaży otrzymuje takie same korzyści, jak gdyby miały tradycyjny token. Sklepy mogą wysyłać kupony do klientów korzystających z usług lokalizacyjnych, aby ustalić, kiedy klient znajduje się w pobliżu.

Stale rozwijane aplikacje mobilne pozwoliły już wielu firmom zdobyć dotąd niedostępne dla nich rynki. Nie ulega wątpliwości, że przyszłość mobile commerce jawi się w świetlanych barwach.